Trening

Step do aerobiku – 5 najlepszych ćwiczeń na stepie

20 lutego 2019


Ćwiczenia z przyrządami dają znacznie więcej możliwości. Stanowią też urozmaicenie codziennych treningów, w które szybko wkrada się monotonia. Step to doskonały pomysł zwłaszcza dla osób trenujących w domu. Zajmuje niewiele miejsca, a ćwiczenia z jego użyciem są ciekawe. Sprawdź, jak trenować dla osiągnięcia najlepszych rezultatów.

Kupiłeś step i zastanawiasz się, co dalej? Jeśli wybrałeś solidny model, otwiera się przed Tobą wiele możliwości efektywnego trenowania. Zawsze jednak pamiętaj o rozgrzewce i rozciąganiu poszczególnych mięśni. Zanim przystąpisz do opracowywania własnego planu treningu zastanów się, co chcesz osiągnąć. Nie jest to takie oczywiste, ponieważ spora grupa osób ćwiczenia na stepie traktuje jako okazję do budowania formy i poprawy kondycji. Inni postanawiają schudnąć lub ujędrnić ciało. W zależności od oczekiwań, dobierz intensywność, częstotliwość i charakter ćwiczeń. Zawsze dostosowuj je do swoich możliwości.

Przykładowe ćwiczenia na stepie

Ze względu na to, że ćwiczenia na stepie przebiegają w rytm muzyki, zazwyczaj są dynamiczne. To zdecydowanie forma aktywności zarezerwowana dla osób, które rozpiera energia. Z myślą o nich opracowaliśmy listę 5 najlepszych ćwiczeń na stepie. Wierzymy, że staną się źródłem inspiracji, a prawidłowo wykonywane przynoszą spektakularne rezultaty.

  1. Na początek stań w rozkroku, aby mieć step między nogami. Uginając je w kolanach, wskakuj na step i zeskakuj z niego. Po zeskoku przyjmij pozycję półprzysiadu i złącz ręce z przodu. Powtórz ćwiczenia kilkanaście razy, pamiętając o tym, aby na stepie stać prosto, a przy zeskoku uginać nogi, wypinając pośladki do tyłu.
  2. Wejdź na step jedną nogą, drugą pozostaw na ziemi. Nogę, która znajduje się na stepie zegnij w kolanie, a drugą wyprostuj równolegle do ziemi. Oprzyj ręce na biodrach. Pozostań w tej pozycji przez pół minuty, wykonując pogłębione ruchy góra dół. Po tym czasie powtórz ćwiczenie, zmieniając nogi.
  3. Kiedy już się rozgrzejesz możesz zwiększyć dynamikę ćwiczeń, włączając trening cardio. Ćwiczenie polega na wchodzeniu jedną nogą na step, podciąganie drugiej nogi i schodzenie. Ważny jest przy tym rytm treningu, który powinien być stały i zwiększać się wraz z Twoim poziomem zaawansowania. Ćwiczenie wykonuj przez pół minuty, następnie zmień nogę.
  4. Stań w lekkim rozkroku obok stepu i jedną nogę połóż na platformie. Złącz ręce z przodu i zrób przysiad. Przy podnoszeniu się do góry wyprostuj ciało, przenosząc jego ciężar na nogę, która stoi na stepie. Drugą nogę unieś wyprostowaną nad ziemią. Ręce opuść wzdłuż ciała. Trenuj tak przez pół minuty, po czym zmień stronę.
  5. Połóż dwie ręce na stepie i przyjmij pozycję do robienia pompek. Ugnij ręce w kolanach i opuść ciało o kilka centymetrów. Podnosząc się na wyprostowanych rękach, jedną oderwij od platformy i unieś w górę. Wykonaj przy tym skręt tułowia, aby uniesioną rękę móc śledzić wzrokiem. Ćwiczenie powtarzaj naprzemiennie na dwie strony.

Jak widzisz ćwiczenia na stepie do aerobiku rzeźbią nie tylko nogi, ale też pośladki, talię, brzuch, ramiona, plecy i ręce. W dodatku mogą odbywać się w rytm muzyki, stąd wiele osób uznaje je za jeden z najprzyjemniejszych treningów.

Wszystkie ćwiczenia znajdziesz w tym filmie:


You Might Also Like

Leave a Reply